You matter at ERIKS
Global employer branding met een hoog ‘do-it-yourself’-gehalte.
Think global, implement local
6.500 deskundige professionals in 20 landen, met één doel: samen de industrie futureproof maken. Dat kan alleen als je de allerbeste mensen aan boord krijgt en houdt. Voor industriële dienstverlener ERIKS is dit de reden om te investeren in één krachtig werkgeversmerk, maar met ruimte voor differentiatie per lokale arbeidsmarkt. Belangrijk uitgangspunt is bovendien dat iedere wereldwijde vestiging zelfstandig met de ontwikkelde communicatiemiddelen aan de slag moet kunnen om in hun arbeidsmarktcommunicatiebehoeften te voorzien.
You matter
We gaan in gesprek met medewerkers in de belangrijkste markten van ERIKS in Europa, de UK en de VS. En ontdekken al snel dat er grote lokale verschillen zijn. In de plaatselijke arbeidsmarkt, de positie van ERIKS als werkgever in die markt, en in het arbeidsethos en de werkcultuur van de medewerkers. Maar we destilleren ook de universele kracht van ERIKS als werkgever uit de gesprekken: ondanks zijn omvang is familiebedrijf ERIKS nog altijd erg mensgericht, oprecht begaan met zijn medewerkers en is er veel ruimte voor persoonlijke groei en ontwikkeling. Oftewel: You matter at ERIKS!
Do-it-yourself
In verschillende werksessies met ERIKS ontwikkelen we de EVP en werken dit uit naar een employer story die wereldwijd als basis gebruikt wordt om te communiceren over ERIKS als werkgever.
Testimonials van Brian, Annemie, Friederike en Michel - medewerkers uit de gehele wereld - staan centraal in de campagne. Een slim fotografieconcept maakt dat we probleemloos lokale fotografen kunnen inzetten om medewerkers te portretteren, met behoud van een uniforme uitstraling in het beeldmateriaal. We ontwikkelen ook een template in Powerpoint waarmee recruiters van ERIKS zonder technische kennis bewegende sociale media berichten kunnen maken.
Meer weten over deze case?
Of wil je jouw plannen en uitdagingen eens voorleggen? Koen denkt graag mee.
Bel hem op 06 25 098 205 of stuur een mail.