Geef kleur aan je baan

Arbeidsmarktcommunicatie en werving van chauffeurs voor Cementbouw.

  • Employer branding
  • Arbeidsmarktcommunicatie
  • Employee engagement

"Alleen de kleur van ons product is grijs."

Cementbouw header

Cement en beton? Verre van sexy.

Hoe werf je nieuwe medewerkers voor een bedrijf dat groot is in beton, vulmiddelen, zand en grind? Grauwe, grijze materialen die koud aanvoelen. Nou, door medewerkers zelf kleur te laten geven aan hun baan. Want daar krijg je alle kansen toe bij Cementbouw. Dat werd duidelijk tijdens dit arbeidsmarktcommunicatie traject waarbij Cementbouw als aantrekkelijke werkgever op de kaart moet worden gezet.

Vrijheid

We gingen in gesprek met medewerkers op kantoor, op productielocaties en in vrachtwagens. En ontdekten al snel een lijn in de gesprekken: Cementbouw voelt als een familie en met ‘goed werkgeverschap’ zit het wel goed. Maar het viel vooral op dat Cementbouw haar medewerkers veel vrijheid geeft. Autonoom werken, je eigen keuzes maken, meedenken en inspraak hebben. En we kwamen erachter dat er verrassend veel kleurrijke mensen met een bijzondere achtergrond of passie bij Cementbouw werken.

CB slider 7
CB slider 6
CB slider 5
CB slider 4
CB slider 3
CB slider 2

Geef kleur aan je baan. Alleen de kleur van ons product is grijs.

Dat werd het concept achter de positionering van Cementbouw op de arbeidsmarkt. Een propositie die inspeelt op de vrijheid die medewerkers ervaren, en bovendien een mooie knipoog geeft naar het ‘grijze’ productaanbod van Cementbouw.

We ontwikkelden de werkenbij-site waarop échte medewerkers een centrale rol spelen, door in een aantal korte video’s te laten zien hoe zij kleur geven aan hun baan.

Cementbouw website

Wervingscampagne chauffeurs

Er is één doelgroep in het bijzonder waar veel schaarste is: vrachtwagenchauffeurs. Om in onze communicatie goed in te kunnen spelen op de behoeften en keuzecriteria van deze schaarse doelgroep, ontwikkelen we een candidate persona.

Als chauffeurs aangeven dat het gras bij Cementbouw écht groener is dan bij andere transportbedrijven, kunnen we daar maar één ding mee doen: het groene gras leidend maken in een wervingscampagne voor chauffeurs.

Cementbouw chauffeurs

Meer weten over deze case?

Of wil je jouw plannen en uitdagingen eens voorleggen? Koen denkt graag mee.
Bel hem op 06 25 098 205 of stuur een mail.

Ook interessant

Alfa Laval blob

Engineer the future

Employer branding en werving van techneuten voor Alfa Laval.

Lees verder arrow-right
Takeda blob4

Helemaal op je plek

Farmaceut Takeda gaat voor gelukkige en gemotiveerde medewerkers.

Hoe dan? arrow-right