Alfa Laval Stevensloop
Merksponsoring waar je warm voor loopt.
De kracht van sponsoring
Sponsoring is een krachtig instrument voor het verhogen van merkbekendheid of om een merk inhoudelijk lading te geven. Vooral als er een logische en geloofwaardige match te maken is tussen het sponsorobject en het merk. Truffle Pig ging op zoek naar zo’n match. En met succes. Het verhaal achter de meerjarige titelsponsoring van het Nijmeegse hardloopevenement Stevensloop door het technische bedrijf Alfa Laval.

Verder bouwen aan naamsbekendheid
Alfa Laval timmert sinds enkele jaren stevig aan de weg om hun naamsbekendheid en reputatie als technische werkgever in de regio Nijmegen te verbeteren. Na een succesvolle arbeidsmarktcommunicatiecampagne gericht op techneuten, adviseren we Alfa Laval om structureel te blijven werken aan zichtbaarheid in de regio.
Partners in passie, vitaliteit en duurzaamheid
Nadat we alle mogelijke sponsorships in de regio Nijmegen op een rijtje hebben gezet, komen we vrij snel tot de conclusie dat de Stevensloop - een zusje van de bekende Zevenheuvelenloop - de beste match is. Enerzijds gebaseerd op de gedeelde thuisbasis Nijmegen, anderzijds op de gezamenlijke waarden vitaliteit en duurzaamheid. Beide organisaties staan en gaan voor passie, plezier, duurzame activiteiten en een gezonde geest in een gezond lichaam.

Domper
Na kort proefdraaien in 2019, maakten we ons op voor het echte werk in 2020. Samen met Alfa Laval en de Stichting Zevenheuvelenloop zijn we enthousiast gestart met de voorbereidingen. We ontwikkelen vlaggen, banners, finishbogen en een tent om ervoor te zorgen dat het hele parcours Alfa Laval branded is. Via een interne campagne werven we zoveel mogelijk lopers en vrijwilligers onder de medewerkers van Alfa Laval. Ook de inschrijving-machine van de wedstrijdorganisatie draait op volle toeren. Het is bijna zover, en dan….. slaat Corona toe.
In 2022 was het echt zover en stond Nijmegen weer in het teken van de Alfa Laval Stevensloop. En wat was dat een feestje. Gelukkig gaat de loop ook dit jaar weer door!

Meer weten over deze case?
Of wil je jouw plannen en uitdagingen eens voorleggen? Leonie denkt graag met je mee.
Bel haar op 06 15 084 345 of stuur een mail.
Ook interessant

Frontrunner in clean fuel
Positionering van een pionier in een nieuwe brandstofmarkt.
Het verhaal van Rolande