Front runner in clean fuel

Positionering van pionier Rolande in een nieuwe brandstofmarkt.

  • Branding
  • Identiteit en positionering
  • Marketingcommunicatie
Rolande header

Wie niet kiest, wordt niet gekozen.

Dat was het uitgangspunt voor het ‘missionarissen-werk’ dat Rolande voor ogen had: LNG (Liquified Natural Gas) introduceren bij potentiële klanten op de Nederlandse zakelijke markt. In de jaren negentig zag Rolande al de mogelijkheden van LNG en ontwikkelde zich als pionier in het creëren van technische LNG-oplossingen. Dé brandstof die aan de wieg staat van fossielvrij wegtransport: één van de duurzame en economische alternatieve voor diesel in zwaar transport dat nú beschikbaar is.

Als onbekend merk in een nog onbekende brandstofmarkt, is gekozen een onderscheidend concept neer te zetten met een nieuw logo, verschillende communicatie-uitingen en originele activaties.

Front runner in clean fuel

Als pionier in de markt is bewust gekozen voor een Engelstalige propositie, zodat deze na Nederland uitgerold kan worden in België en Duitsland. Om de markt te laten zien dat Rolande écht de front runner in clean fuel is, zijn verschillende communicatiemiddelen ontwikkeld. Zoals animaties, een bedrijfsfilm, folders, flyers, nieuwsbrieven, een symposium en social media posts. Op feestelijke wijze zijn nieuwe LNG-tankstations geopend, referentieverhalen en een website ontwikkeld.

Ludieke activaties

Rolande is niet de enige pionier in de LNG-markt. Ook de bedrijven die al in een vroeg stadium voor de brandstof durven kiezen, worden gezien als pioniers en daar ruimhartig door Rolande voor beloond. Chauffeurs worden op ludieke manier in het zonnetje gezet op de tankstations van Rolande. Ze ontvangen zakjes ‘Gas d’rop’, chauffeurs ontvangen een taart voor het hele bedrijf om hen te bedanken voor het vertrouwen in de nieuwe brandstof en er worden online win-acties uitgezet voor chauffeurs.

Rolande vlakverdeling

Meer weten over deze case?

Of wil je jouw plannen en uitdagingen eens voorleggen? Leonie denkt graag met je mee.
Bel haar op 06 15 084 345 of stuur een mail.

Ook interessant

Alfa Laval blob

Engineer the future

Employer branding en werving van techneuten voor Alfa Laval.

Lees verder arrow-right