Durf jezelf te zijn
Positiviteitscampagne voor het Mondial College Meeuwse Acker Nijmegen
Durf jezelf te zijn!
Hoe buig je een negatief imago van een unieke Nijmeegse middelbare school voor VMBO basis- en kader onderwijs om naar een positief imago om meer leerlingen te trekken? Geen makkelijke vraag. Wel een vraag waarop een duidelijk antwoord kwam, nadat we sfeer hadden geproefd en gesprekken voerden met leerlingen, docenten en ouders.
Vrijwel iedereen die we spraken was enthousiast over het onderwijs en de net nieuw gebouwde, kleurrijke middelbare school. Hoog tijd om iedereen buiten de school te laten kennismaken maken met de positieve flow van het Mondial College Meeuwse Acker. Dit was voor Truffle Pig de reden een positiviteitscampagne te ontwikkelen, voor en door (toekomstige) leerlingen en docenten.
Persoonlijk & praktijkgericht
We hebben de positieve sfeer die op school, bij leerlingen, docenten en ouders heerst, gevangen in één beeld. Deze ‘stempel’ draagt uit waar het om draait bij Mondial College Meeuwse Acker: een praktijkgerichte school met een persoonlijk karakter waarbij vijf verschillende beroepsprofielen centraal staan. Deze stempel hebben we op zoveel mogelijk plekken in Nijmegen gedrukt.
Durf je stempel te drukken
Bijvoorbeeld tijdens rondjes basisscholen. Leerlingen van het Mondial College Meeuwse Acker deelden op hun oude basisschool hun middelbare school avonturen. Andere leerlingen controleerden in de winter de fietsverlichting van basisschoolleerlingen op schoolpleinen. Werkte het licht, dan ontving je een stempel. Weer andere leerlingen werkten mee tijdens de kennismakingsdagen op school waarbij toekomstige leerlingen een dagdeel de school bezochten en direct praktijkgericht aan de slag gingen met elkaar.
Meeuwse Acker Magazine: durf jezelf te zijn
Om de doelgroep toekomstige leerlingen en ouders te laten zien dat het op het Mondial College Meeuwse Acker écht draait om de leerling en er een positieve sfeer heerst, hebben we samen met leerlingen, docenten en ouders een uniek magazine gemaakt. In het magazine stonden de talenten van leerlingen en docenten centraal. Want deze school gaat op zoek naar ieder individueel talent: van het baken van unieke taarten, het opzetten van je eigen fotografiebedrijf tot het mogelijke carrière als zangeres. Want bij het Mondial College draait het om jou!
En de leerlingengroei?
Die kwam er. Door de inzet van leerlingen en docenten voorafgaand aan de open dagen - mede ondersteund door onze ideeën en positieve PR in de plaatselijke media , bezochten veel meer potentiële leerlingen en hun ouders de school. Daar zagen en voelden ze de positieve flow wat resulteerde in aanzienlijk meer nieuwe aanmeldingen. Een groei die na jaren nog steeds doorzet.
Meer weten over deze case?
Of wil je jouw plannen en uitdagingen eens voorleggen? Leonie denkt graag met je mee.
Bel haar op 06 15 084 345 of stuur een mail.
Ook interessant
Frontrunner in clean fuel
Positionering van een pionier in een nieuwe brandstofmarkt.
Het verhaal van Rolande