Helemaal op je plek

Farmaceut Takeda gaat voor gelukkige en gemotiveerde medewerkers.

  • Employee engagement
  • Interne communicatie
Takeda banner

Shiny happy people

Wat doe je als je als farmaceutische reus een andere grote speler in de branche overneemt? En twee ‘bloedgroepen’ geïnspireerd en gemotiveerd wilt laten samenwerken in één nieuwe organisatie? Dan ga je aan de slag met employee engagement. De doelen: een prettige, veilige bedrijfscultuur, bedrijfstrots en terugdringen van ongewenst personeelsverloop. Een mooi staaltje samenwerking tussen HR, Communicatie en Truffle Pig.

Engagement roadmap

Betrokken en bevlogen medewerkers zijn goud waard. Ze werken mee, hun plezier en energie werkt aanstekelijk en ze zetten graag een extra stapje. En dat betaalt zich uit: bedrijven met een hoge employee engagement zijn aantoonbaar succesvoller.

Takeda roadmap

We starten met een kwalitatief medewerkersonderzoek waarin alle factoren die van invloed zijn op de engagement van de medewerkers aan bod komen. De resultaten worden geanalyseerd en vertaald naar een engagement roadmap, waarin we zes kernprioriteiten identificeerden waarmee het management - ondersteund door HR en Communicatie - gestructureerd kan werken aan het realiseren van de engagement doelstellingen.

Helemaal op je plek

Om bewustwording en draagvlak bij de medewerkers voor het onderwerp te creëren ontwikkelen we een interne communicatiecampagne #Helemaal op je plek.

Takeda posters
Takeda website

People Engagement Team

Om medewerkers betrokken en bevlogen te krijgen én te houden is een lange adem nodig. Daarom formeert Takeda een actieve werkgroep om ervoor te zorgen dat het onderwerp engagement op de agenda blijft en de aandacht krijgt die het verdiend. Truffle Pig ontwikkelt een logo en identiteit voor de werkgroep, zodat het team consistent en opvallend naar de collega’s kan communiceren.

Takeda PET

Meer weten over deze case?

Of wil je jouw plannen en uitdagingen eens voorleggen? Koen denkt graag mee.
Bel hem op 06 25 098 205 of stuur een mail.

Ook interessant

Alfa Laval Stevensloop blob2

Alfa Laval Stevensloop

Merksponsoring waar je warm voor loopt.

Bekijk de case arrow-right
Cementbouw blob

Geef kleur aan je baan

Arbeidsmarktcommunicatie voor een ‘grijs’ bedrijf.

Bekijk de Cementbouw case arrow-right